Köpvillkor

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Lavli när du handlar här. För privatkunder gäller Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs innan du gör din beställning.

1. Allmänna villkor
Våra allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via lavlistore.se, och därtill hörande sidor. Avtalet ingås mellan dig och Lavli, organisationsnummer 890203-7822. Du måste ha fyllt 18 år för att kunna göra beställningar på webbplatsen. Lavli reserverar sig för eventuella text- eller bildfel såsom felaktig produktbeskrivning, prisinformation eller lagertillgänglighet/leveransinformation. Lavli kan när som helst uppdatera och korrigera felaktig information. Om felaktigt pris har angetts i samband med beställning meddelar jag dig omgående och inväntar ditt godkännande innan beställning slutförs. Webbplatsen samt allt därtill relaterat material ägs av Lavli. Varumärken, bilder, texter eller något annat material från webbplatsen får inte kopieras eller användas utan skriftligt meddelande från mig.

2. Avtal och beställning

För att handla på webbplatsen måste du godkänna villkoren och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar. Ett avtal om köp ingås först i samband med att du gjort en beställning och detta bekräftas av Lavli. Kom ihåg att du ansvarar för att ALLA inmatade uppgifter i din beställning är korrekta. 

3. Cookies 
Webbplatsen använder sig av cookies för att kunna mäta antalet besökare. Jag använder mig av Googles egna analysverktyg, Google Analytics för att göra detta. Programmet sparar aldrig någon som helst personlig information om dig som besökare när du är på sidan. Skulle du vilja stänga av cookies kan du göra det i din webbläsare.

4. Personuppgifter 
Lavli hanterar alla personuppgifter enligt GDPR. Kontaktinformationen som jag får in via kontaktformuläret på sajten används enbart i kontaktsyfte. Jag säljer eller skickar aldrig vidare information från min sajt till en tredje part. För att du skall kunna genomföra ett köp hos Lavli behöver jag information om namn, adress och telefonnummer. Dessa uppgifter används endast av Lavli och de parter som är involverade i fullföljandet av din order. Jag vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part utanför Lavli. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla ovannämnda tjänster till dig, t.ex. till mina samarbetspartners i syfte att administrera och underlätta ditt köp, såsom transportbolag och Klarna AB.

Du har rätt att begära utdrag eller ändring av registrerade uppgifter eller begära att dessa raderas genom att kontakta Lavli. Detta gör du genom att skriftligen meddela mig. En krypterad internettrafik samt Secure Socket Layer (SSL) teknik används och följs för att säkerställa att dina personuppgifter skyddas effektivt i samband med köp. Vi anpassar fortlöpande våra säkerhetsåtgärder i enlighet med framsteg och utveckling av säkerhetssystem för e-handel.

5. Ångerrätt
Vid köp har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

Obs! Alla posters som är tryckta och framställda direkt till dig som kund gäller ej ångerrätt. Kom ihåg att du är ansvarig för att all text du matat in är rättstavad vid köp av personliga illustrationer. Alla texter sätts exakt som du angett dem.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till moa@lavli.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Jag återkommer sedan till dig med returadress.
- Du bör omedelbart och inom 3 dagar efter bekräftelse om returen från Lavli skicka varan.
- Du står för returfrakt samt ansvarar för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller jag mig rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Vill du returnera din order till butik Made in Medelpad och slippa returfrakten går det givetvis bra. Du måste dock kontakta mig innan på ovanstående sätt och skriva ditt önskemål om retur till butik i ditt meddelande. Produkter inlämnade utan överenskommelse avser ej en godkänd retur.

6. Reklamation 
Jag besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta mig innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

7. Outhämtade varor
Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning och den returneras av postföretaget debiteras du en avgift om 100 kronor (inom Sverige) inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att jag ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.

8. Produktinformation
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Färger på prints kan också skilja sig från beställning till beställning då de trycks på olika maskiner som är kalibrerade olika. Observera också att ingen ram följer med din poster, om det inte skriftligen står angivet.